Welkom

WELKOM op mijn blog.

Ik hoop dat je met veel plezier zult volgen wat er zoal rondom THE5OAKS te beleven valt.


Over de bewoners: HARRY , maatje van Yvon, opa van Nanne en Noud en YVON, (alweer bijna 20 jaar onafscheidelijk) maatje van Harry, moeder van Robbert en Yvonne, oma van Nanne en Noud. Over Jonze labradorvriend Binq, die alweer 2 jaar ons leven deelt. Over de andere dieren die er waren staan nog veel leuke verhaaltjes te lezen.

Ik schrijf over onze belevenissen, de verbouwing, de leuke en minder leuke dingen die op ons dagelijks pad komen. Over dat het heerlijk wonen is op het Overijsselse platteland.

En natuurlijk maak je me heel erg blij met je reactie!

Groetjes Yvon

woensdag 19 september 2012

Een herfstige dag

Vandaag zou het een herfstige dag worden. Regen en een graad of 16. Zo'n dag waarop op het ene moment de zon schijnt en het volgende moment felle regenbuien. En toen ik vanmorgen voor het huis stond en naar rechts keek zag ik deze dreigende wolken. Maar als ik recht vooruit en naar links keek had ik een heel ander uitzicht.

En zo is het eigenlijk de hele dag gebleven. Het ene moment dreigende wolken met de daarbij horende felle regenbui en nog geen half uur later een stralend blauwe lucht met een heerlijk zonnetje.

 Maar fris was het wel. Zeker op de momenten dat de zon niet scheen. Dus aan het eind van de middag lekker een paar blokken hout in de kachel en binnen de kortste keren was het heerlijk behagelijk.

Omdat gisteren de TV het heeft begeven. Ik bedoel het kastje van de schotelantenne. Heb ik gisteravond heerlijk oude kookboeken zitten doorsnuffelen. En mijn favorite kookboek is toch echt een heel oud boek van de moeder van DH.  En daar kwam ik een recept tegen dat mijn vader voor mij maakte toen ik nog heel jong was.
Misschien dat je al een beetje kunt raden wat het is?


 Ik denk het wel. Het zijn wentelteefjes.... Mmmmm Heerlijk.


 Voor diegenen die echt niet weten wat het is. 
Je neemt oude boterhammen.
Snijd er de korstjes van af.
Dan klop je een ei los.
Doe daar 60 gram suiker en een half theelepeltje kaneel bij. Goed door elkaar roeren.
Daar weer 3 deciliter melk aan toevoegen.
Weer goed door elkaar roeren en het mengesel in een platte schaal gieten. Daarin de oude boterhammen leggen tot ze door en door vol zijn gezogen met het mengsel.
Die boterhammen in een koekenpan goudbruin bakken.
Op een bord leggen en evt. wat poedersuiker er over heen.
Mmmmmmm en dan smullen maar.
Gegarandeerd een heerlijk winters toetje.....

3 opmerkingen:

Chris zei

Ja, wat was het prachtig vandaag hè, die schitterende afwisselende luchten. Gisteravond zelfs een enorme heldere volle regenboog.
Wentelteefjes, mmmmmmm! Die maakte mijn moeder ook wel en ik zelf ook af en toe. Maar dat is heel lang geleden. Groetjes van mij.

Floor zei

Ja, ik zag het direct, wentelteefjes!
Dat werd vroeger nog gedaan met oud brood, er werd toen niets weggegooid.
Lekker hoor, ik smulde er altijd van.
Nu ik het brood in de vriezer bewaar, heb ik nooit meer oud brood, en ook geen wit, dat is het lekkerst.
Ja, het was me een weertje gisteren. Ook nu weer regen hier, en ik moet zo weg op de fiets....
GRoetjes,
Floor

Daniëlle zei

Bedankt voor de prachtige foto's!! Ohhh wentelteefjes!! Water loopt in de mond! Het is lang geleden dat we die hier gegeten hebben ..
Mooie dag, liefs, Daniëlle